Duminica seara: obligatoriu pastila de ras

28/11/2011 00:00

Hai c-am ras cu lacrimi si pun pariu ca maine dimineata ma trezesc cu muschiul diafragm in febra musculara!

Un bun prieten medic, nascut intr-o zi speciala, s-a procopsit cu al doilea prenume: Dumitru! Nu-l foloseste ca nu-i place si vorba lui : "Sfantu-i, de altfel,  minunat si onorabil, dar eu cu ce-am gresit?!" Sa nu te puna Necuratu' sa ii urezi de bine la zi mare, ca ala esti: primesti, nu bila, ci o super ghiulea neagra!

Parafa insa nu minte si nu omite!

Azi, in garda, a extirpat un apendice suparat si inflamat. Pe seara se trezeste cu mama tinerei in cabinet cu ce altceva decat plicul cu spaga!

Redau din conversatia "si dai si lupta dintre cei doi ":

" Stimata doamna, nu se poate! Ati cumparat reteta? (n-avem medicamente in spital pentru fleacuri din astea). Vai, nu, dom' doctor, nu exista, murea fata, ati salvat-o! Ei lasa ca nu murea, mai are zile de trait! Daca toate-s bune, marti se externeaza! Pai tocmai de aia, haideti Domnu' Titi luati plicu' ca vad ca nu aveti halat cu buzunare si nu stiu cum se procedeaza!"

- Si ce-ai facut stimabile?

-Normal c-am dat-o afara! Si-am mai urlat si pe culoare ca descreieratu' de umbla astea -asistentele- ca furnicutele si zumzaie ca albinutele din salon in salon, chiar inainte de orele de medicatie, de se crucesc si se-nsanatosesc bolnavii!

- S-a enervat dom'doctor!

- E capcaun de-a dreptu'!Si cum sa nu iti iesi din minti? Auzi la ea : Domn Titi! Da' ce-s  instalator?

- Sa inteleg ca preferai un Domn Mitica?

- Eu is nervos si tu, a nabii, stii cum sa ma potolesti?!!! Tocmai de aia te sunai taman pe tine! Urato, Mitica -i electrician!

- Mon cher, te contrazic! Eu am avut odata un zugrav, iar cu masina la service tot la un nene Mitica ma duceam!

- Bai, Laura, mai iei vreun medicament in afara de ce stiu eu?

- Sezi binisor, inflamatule! Apendicile ala ar fi explodat la un moment dat. Vrei sa iti pocneasca si tie vreun vas pe undeva? Ca pana la urma nu a gresit prea mult saraca mama-ngrijorata! Ce stii tu ce-o fi fost in sufletul ei?! La o adica, nu esti tu instalator, electrician si mecanic cand cotrobai si repari diverse chestii prin abdomenele oamenilor? Si daca vrei sa stii, te califici si in meseria de tinichigiu: nu faci tu, cand poti, incizia mica si cusatura fina sa nu fie cicatricea urata?

- E clar ca nu esti sanatoasa la cap! Iar de asta eu nu stiu sa te vindec!  Care te-o mai suna, duminica, din garda?!!!

- Stai linistit ca pentru asta nu e leac! Iar saptamana viitoare te sun eu! Auzi, dar daca nu o comitea, ai fi luat plicul cu spaga?

- Nu clopotesti cam mult in seara asta? Vorbim de-un amarat de apendice si nu de o jejunostomie! Cum a venit pe garda, ce altceva puteam sa fac? S-o chinui pana maine?  In seara asta nu-ti spun bancuri, dar sper ca iti era deja clar!

(...)

- Sa ai garda usoara! ( Asta evident dupa ce mi-a zis si bancuri! :) )

PS:

Ne stim de 10 ani. Si mai in gluma, mai in serios, indraznesc sa spun ce e medicul meu personal. M-a tratat de tot felul de chestii dintre care numai una extrem de serioasa si amenintatoare de viata!

Am dres din condei limbajul ireverentios! Intre putine urechi, intre prieteni cu state vechi de plata,  anumite cuvinte  sunt permise pentru ca, in timp, au capatat cu totul alte conotatii si semnificatii!

Asta e motivul pentru care eu imi incep aproape fiecare saptamana extrem de vesela si zglobie: o conversatie, mai lunga sau mai scurta, duminica seara, cu un prieten drag care mai stie si bancuri!

N-aveti asa ceva? Pai, sa va cautati ca merita!