Amintiri din copilarie & lectie de motivatie...

02/11/2011 00:00

Am crescut cu Blue System, Modern Talking, Bad Boys Blue, Sandra si toata pleiada anilor '80 la pick-up.

Dupa coronita din clasa I mi-am socat parintii cu o dorinta: vreau sa invat si engleza (la scoala faceam franceza) asa, ca sa fiu si eu mai desteapta. M-au expediat in tabara la mare apoi in vacanta la bunici in speranta ca pana in toamna o sa imi treaca si pofta si cheful!

Nu mi-a trecut pentru ca aveam agenda mea secreta si o motivatie de nezdruncinat: nu intelegeam ce canta oamenii si vroiam sa aflu!

In toamna lui '88 a inceput epopeea: in fiecare sambata, la 7 dimineata ciocaneam discret la usa Doamnei Profesoare Vasiliu - nu de alta, dar sa nu trezesc toata casa- pentru 4 ore intensive de engleza! Numai asa putea Doamna Profesoara!

Pana in clasa a 8-a, timp de 7 ani, in fiecare sambata ( mai putin cele din binemeritatele vacante) ma trezeam la 5.30 dimineata ca sa ajung in celalat capat al orasului la ora stabilita. Prin frig, prin ploaie, prin zloata, ger cumplit sau nameti cat casa.Chiar nu avea niciun fel de importanta!

S-au intamplat multe pe parcurs: ne-am mutat noi, s-a mutat Doamna Profesoara, am inceput sa studiez engleza la scoala...Dar cele 4 ore, in fiecare sambata dimineata, nu numai ca au fost batute in cuie, ci de-a dreptul sapate in piatra!

Uneori chiar spre disperarea dragilor mei parintii care se vedeau nevoiti sa inceapa orice program de week-end in familie dupa ora 11.00 cand terminam eu meditatiile! E adevarat ca au incercat de cateva ori sa imi mai schimbe planurile matinale, dar s-au lovit de fiecare data de un monument inflexibil de hotarare, determinare, fermitate si incapatanare.

Evident ca nu am avut nevoie de 7 ani ca sa incep sa descifrez versurile unor melodii! Incet si sigur am urcat spre alte niveluri, treapta cu treapta, mi-am largit orizonturile si mi-am expandat frontierele cunoasterii-asta ca sa fiu un pic mai pretioasa!

Concluzia e simpla: se poate! De fapt POT si SE POATE!

Cand motivatia este puternica si obiectivul clar nimeni si nimic nu prea iti poate sta in cale si orice munte ti se pare un biet deal! In plus iti poti gasi si aliatii sau partenerii strategici care sa te inteleaga, sa te ajute, sa te indrume ori sa te sprijine.

Principiul este relativ simplu:

VREAU, POT, VOI REUSI!